Makanan .. yummm ..

hai warga blogger .. :D

masa aku tulis entry ni , aku baru pas masak .. hahaha .. nak tahu aku masak apa ? nah ... 




hehe . aku masak simple2 jeh *ayam masak kunyit 2 , kau ada ? hehe . aku bukan nak bangga atau apa , sebenarnya aku bosab , aku update lah sttus .. alang2 baru lepas masak , nahhh , datang idea nak update status baru .. hehe .yang tepi makanan ayam masak kunyit 2 , actely 2 makanan pagi , tapi adik2 aku tak bangun lagy . depa duk sedap tidur .aku goreng lah takut depa bangun depa lapar nak makan ,.. semalam diorang tidur lambat , almaklumlah ma dan abah aku tak de kat rumah , ma dan abah aku pergi kuantan coz ada sebab2 yang tertentu jadi depa tidur lewat gila2 . 5 pagi baru diorang tidur , buat apa ntah ... aku sedap2 tergolek2 atas katil dan tidurrr ... zzzzzzz .... 

jadi , aku sebagai kakak kedua sulung perempuan , kena lah masak untuk adik2 aku .. * kakak misali , hehehe .aku ada kakak sorang dan abang , tapi depa semua belajar jauh2 .. sorang kat selangor , sorang kat johor .. *apasal aku duk cakap2 depa2 ni , alahan orang kedah ni . hehehehe . biasa lah selalu duk gayut dengan budak kedah , smpai aku sekali ckp kedah .. hehehehe  , abah aku suruh aku belajar alik2 timur ni jeh , abah aku cakap yang dia tak larat nak hantar aku jauh2 . aku ikut jeh lah asalkan boleh belajar .. belajar kat mana2 pom , same jeh kan ??

petang maring aku masak nasi goreng ayam .. hahaha .. panas telinga diorang sebab aku masak pedas sgt nasi 2 .. kcian adk aku .almaklum lah aku ni suka pedas .. hehehe . tapi diorang makan jgk .. * mungkin lapar , tak pom nak amek hati aku .. ntah . tapi untuk adik aku yang bongsu , aku tak buat pedas , aku bt yang lain untuk dia ... rajin kan aku ?? hehe . 

okelah semua . cuma ni yang mahu aku kongsi .. bubye . 

ASSALAMUALAIKUM ..






0 pengkomen tegar:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com